למה תקליטן לאירועים כל כך חשוב?

ארגון של אירוע כולל בתוכו הזמנה של ספקים ונותני שירות רבים מסוגים שונים. אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לדאוג להם באירוע שאתם מארגנים, הוא המוזיקה שתושמע במהלך האירוע עצמו. בכתבה שלפניכם סקרנו את תפקידו של הדי.ג'יי, את ההבדלים בין תקליטן לבין להקת חתונות, וכיצד לבחור תקליטן איכותי לאירוע שלכם. בנוסף לכך תמצאו הסבר על ההכנות שיש לעשות עם התקליטן לפני האירוע.

מה זה תקליטן לאירועים ומה תפקידו באירוע?

כמעט כל אירוע משפחתי וחלק גדול מהאירועים האחרים, נערכים בליווי של מוזיקה. בחלק גדול מהם ריקודים הם האטרקציה המרכזית של הערב. לדוגמא, במרבית החתונות, הזוג, המשפחה ושאר האורחים יבלו את רוב הערב באכילה או בריקודים ברחבה.
מי שמנהל את כל הצד המוזיקלי של האירוע הוא תקליטן לאירועים או להקת חתונות. תקליטן הוא זה שאחראי על אספקת השירים, על יצירת זרימה מוזיקלית ביניהם, על הרקדת הקהל ובמקרים מסוימים גם על מערכת ההגברה עצמה. לכל תקליטן יש מערכת להזרמת מוזיקה שבה הוא יכול לעשות שימוש בכדי להשמיע שירים בצורה מקצועית ועם אפקטים מוזיקליים כאלה ואחרים. תקליטנים מקצועיים גם מכירים את תחום המוזיקה בצורה יסודית, ויש להם ניסיון בהרקדה ובהלהבה של קהלים מסוגים שונים.

מה היתרונות של תקליטן על פני להקה?

גם ללהקות לאירועים וגם לתקליטנים יש יתרונות וחסרונות שונים. ישנם אירועים שכדאי להזמין בהם דווקא להקה ולא תקליטן. היתרונות של תקליטן על פני להקה בדרך כלל קשורים לסגנון המוזיקלי של הלהקה ולהגבלות הטבעיות שחלות על השמעת מוזיקה חיה. בעוד שלהקה יכולה להשמיע רק את השירים ואת הסגנונות שבהם חבריה התמחו, תקליטן יכול להשמיע מוזיקה מכל העולם ומכל תקופה. הגיוון הרחב שמציע התקליטן הוא היתרון הגדול שלו. בנוסף לכך, הלהקות שמנגנות מוזיקה חיה עומדות תחת מגבלות טבעיות שנובעות מכך. תקליטן לעומת זאת לא מוגבל כלל, והוא יכול להשמיע את השירים בצורה חופשית לחלוטין.

מה צריך לעשות בכדי למצוא תקליטן איכותי לאירוע שלי?

תקליטנים לאירועים יכולים להיות אחראים על הזרמת המוזיקה בלבד. כלומר, הם מגיעים עם עמדת הזרמת מוזיקה ומחברים אותה למערכת השמע של האולם או גן האירועים שבו נערך האירוע. כמו כן, הם יכולים להיות אחראיים על השמעת המוזיקה בעצמה, מה שכולל גם את מערכת השמע. יש לבדוק את קטעי המוזיקה שמועלים על ידי תקליטנים שונים בכדי לראות מי מוצא חן בעיניכם. לאחר מכן חשוב לבדוק האם התקליטן שבחרתם יכול להיות אחראי גם על הצד הטכני של השמעת המוזיקה. כדאי גם להגיע לאירוע שבו מתקלט התקליטן בכדי להתרשם ממנו בצורה יותר ישירה.

מה לעשות אחרי שבחרתם את התקליטן לאירוע?

לאחר שסגרתם עם תקליטן על תקלוט באירוע שלכם, יש לתאם איתו את מיקום האירוע, לדוגמא, אולם valley-events, שהוא אולם מתוך שלל אולמות אירועים בשרון. לאחר מכן יש לתאם עם התקליטן פגישה ולתכנן בה את סגנון המוזיקה שיושמע. כמו כן יש לספק לתקליטן רשימה של שירים אהובים במיוחד שאותם תרצו לשמוע באירוע שלכם.

החשיבות של תקליטן לאירועים מסוגים שונים – סיכום

שירים וריקודים הם חלק חשוב מאוד באירועים שמתקיימים בישראל. מי שאחראים על החלק הזה באירוע הוא בדרך כלל תקליטן או להקה. לכל אחת מהבחירות האלה יש את היתרונות והחסרונות שלה. במקרה ובחרתם בתקליטן, חשוב לבדוק את איכות העבודה שלו לפני שבוחרים אותו לאירוע. בנוסף לכך יש לתכנן איתו את האירוע ואת סגנונות המוזיקה שיושמעו בו.

דילוג לתוכן